Süngomba - “Az idegrendszer gombája”

2024. Március 16.

A süngomba hatóanyagai, mint a béta-glükánok, terpenoidok, szteroidok, és poliszacharidok, számos pozitív hatást gyakorolnak az egészségre, különösen az idegrendszerre. Kutatások szerint ezek az összetevők elősegíthetik:

👉Az Alzheimer-kór kialakulásának lassítását, csökkentve az agyban lévő plakkok képződését.

👉A Parkinson-kór tüneteinek enyhítését, javítva a motoros funkciókat.

👉A depresszió és szorongás kezelését, segítve a stresszkezelést és hangulatjavítást.

👉Az időskori elbutulás és demencia kockázatának csökkentését, támogatva az agyi funkciókat.

👉A sclerosis multiplex tüneteinek enyhítését, mérsékelve a gyulladást és javítva az immunrendszer működését.

A süngomba további 5 legfontosabb hatása, amelyek javíthatják egészségünket és életminőségünket:

👉Gyomor-bélrendszeri hatások: A süngomba legismertebb hatása, hogy csökkentheti a gyomor-bélrendszeri gyulladásokat. Segíthet refluxos tünetek kezelésében. Fokozhatja a gyomorban a védő nyák termelődését.

👉Immunrendszer erősítése: A süngomba rendkívül gazdag immunerősítő tulajdonságokkal rendelkezik. A benne található bioaktív vegyületek, például a béta-glükánok segíthetnek erősíteni az immunrendszert, így csökkentve a fertőzések kockázatát.

👉Gyulladáscsökkentő hatás: Az antioxidánsokban gazdag süngomba csökkentheti a szervezetben zajló gyulladásos folyamatokat, így javíthatja az általános egészségi állapotot.

👉Szív- és érrendszer védelme: Segíthet a szív- és érrendszer egészségének megőrzésében, támogatva az erek rugalmasságát és védelmezve a szívünket.

👉Antioxidáns tulajdonságok: A benne található antioxidánsok révén védelmet nyújthat a szabadgyökök okozta sejtkárosodás ellen.

👉Rákellenes hatás: Néhány kutatás azt sugallja, hogy a süngomba rendszeres fogyasztása hozzájárulhat a rák kialakulásának kockázatának csökkentéséhez. A gomba specifikus vegyületei, mint például a poliszacharidok és a triterpenoidok, rákellenes hatásokkal rendelkezhetnek, és segíthetnek a daganatok növekedésének gátlásában.

Ezen előnyök figyelembevételével a süngomba rendszeres fogyasztása kiváló módszer lehet az egészség megőrzése és a betegségek elleni védekezés szempontjából.

Ha szeretnél jobban elmélyülni a témában és kíváncsi vagy ezen hatások tudományos hátterére akkor meleg szívvel javasoljuk a doktornő könyvét, melyet az alábbi linkre kattintva megtalálsz.

Fontosnak tartjuk megjegyezni minden ilyen témánál, hogy a gomba fogyasztás önmagában nem jelent gyógyírt a különböző panaszokra, de sokat segíthetnek azoknak, akik tudatosan óvják egészségüket vagy panaszaik kiegészítő terápiájaként tekintenek rá.

Egészségügyi problémák esetén használatáról konzultálj kezelőorvosoddal. Amennyiben bizonytalan vagy, vagy kérdésed van a Süngomba kiegészítő terápiás fogyasztásával kapcsolatban, akkor csatlakozz Dr. Dóda Ildikó orvos-természetgyógyász e témában létrehozott FB csoportjához.